17 Şubat 2008 Pazar

Sigara İçmek Üzerine...

Din anlayışında yeni açılımlara ihtiyacımız var. Çığır açmadan geri kalmışlığımızı da kaldıramayız. Geçmişin hükmüyle geleceğe uzanmak, geleceğin bizim olmasını engellemektedir.

Bunların başında sigara içmek konusu gelmektedir. Bazı tarikat şeyhleri veya hoca efendilerin sigara içmeleri veya sigara hakkında bir şey söylememeleri, sigaranın mubah olduğu izlenimi veriyor. Bu yanlış tutumun düzeltilmesi gerekmektedir. Bu durum, İslami olmaz.

Sigara hakkında,”İbn-i Abidin”in “tütün” bahsinde, eski İslam âlimlerinin, tam bir “haram hükmü” koymamaları e “kerahet” açıklamaları günümüz Müslümanlarının nefsanî sığınakları, limanları olmaktadır. Bazen hak sözle batıl kastetmek veya batıla hizmet etmek mümkündür. Nefis putlarından biri olan sigaranın zavallılaştırdığı, girdaba düşmüş gönüllerin, bahanelere sığınmak istemeleri, hastalık tablosunu gösterir. Tedavi edilmesi gerekli bir hastalık haline gelebilir, sigara içilmesi.

“Helal ve haram hükmünü vermek, Allah’a ve Resulüne aittir.”

İslam âlimleri ve günümüz sigara içenlerinin birçoğu buna sığınmaktadırlar. Tıbbın o günkü geçmişiyle bugün ki, ilerlemesi ve tespitleri elbette farklıdır. Hükmün de delilleri ile yapılması gerekenin ortaya koyulması dini bir vecibedir. Tıbbın hiçbir faydasının olmadığını ve tamamen zararlı olduğunu ortaya koyduğu bu illeti içmeyi adeta sünnet olarak telakki edip, alışkanlık veya adet edinenlere diyeceklerimiz de vardır. Sigara israftır. Sağlığı tehdit eder. Zararları sayılamayacak kadar da çoktur. Kul hakkına tecavüzdür.

Allah’ın verdiği en büyük nimete(Akıl ve İrade) de terstir. Onun nimetine nankörlüktür. Onun ismini zikretmeye layık bir temiz ağza yakışmaz. Onun huzurunda bulunma ve onun emanetine ihanet etmek en büyük zulüm değil midir? Onun Kitabını okuyan, Peygamberimizin sünnetini benimseyene yakışmaz.

Aile içerisinde tiksinti verici bir hale sokar insanı. Eşi, çocuğu ondan tiksinir. Yatağına vardığında eşinden iğrenmesi ve onun sabrına zulümdür. Kul hakkına girmektir.

Arkadaşlar ve akrabalar arasında istenmeme durumuna getirir. Eşine kül tablası konumunda yaklaşanların, aile huzurları da dinamitlenmiş oluyor. Cinselliği de bitiriyor. Sevimliliği kaldırıp, sevimsiz bir hüviyete eşleri getiriyor. Gözlerin başka hayatlara kaymasına, tatminsizliğe gitmeye vesiledir. Sağlık elden gittiği gibi başkalarının da sağlığını tehdit etmiş olunuyor.

Cami, mescit gibi ibadethanelerde durum bundan farksızdır. Cemaat olma şuuruna aykırıdır. Peygamberimiz @’ın günümüzde olması durumunda yanında içemeyeceğimiz muhakkaktı. O’nun @, günümüzde olsaydı şöyle diyeceği de muhakkaktı:”Sigara içenler mescitlerimize uğramasın.” Çünkü soğan ve sarımsak hakkında ki hadisini biliyoruz. Pis koku açısından sigaranın onlardan geri kalır yönü yoktur. Mescide giren ve sigara içmeyen Müslümanlar, yanında sigara içmiş birinin yüzünden tiksinti içinde ibadetini yapmakta zorlanmaktadır. Bu haksızlıktır. Buna hakkımız olmamalı. Bir de mescitlere güzel koku diye esanslar sürerek girmek İslam’ın ve Allah Rasulülü’nün güzel kokusuna aykırıdır. Bu güzel koku değil, çirkin bir kokudur. Kendi pis kokusunu bastırma amacına da hizmet etmektedir. Astım, bronşit olan, alerjik rahatsızlığı olanlara rahatsızlık durumu hastanelik olacak durumlara bile neden olabilecektir. Nefes almak güçleşmektedir.

Allah diyen, zikir eden, ibadet eden bir ağza yakışmamaktadır. Düşüncesiz bir tavrın ifadesi olabilecek bu hal Müslüman’a yakışmamaktadır. Dini hükümlerin dünkü âlimlerin görüşlerinde kalması ve bugünkü Müslümanların geçmişi geçerli kılmaları bu konuda, nefsanî enaniyet kokuyor. Asla tasvip edilebilir, aklıselim bir durum da değildir.

Bir İslam Âlimi edasıyla değil ama bu çağda, ilmin ve tıbbın zirvesinde ki çağdaş dünya da, sigarayı savunmak ilkelliktir. Sigara içmek, ilkel kabile şeflerinin kamış çekmelerine benziyor. Allah, insana akıl ve irade verip bu nedenle de sorumlu tutmuştur. Akılla(Bilimin de yardımıyla), sigaranın sağlığa zararlı olduğunu bilir. İradesiyle de ondan uzak durur, durmalıdır. Akıl ve iradeyi kullanmayıp, sigara içenler yanlış yapmaktadırlar ve büyük bir vebalin geri dönülemez günahındalar.

Ne sebeple olursa olsun, sigara içmek dinen, ilmen, tıbben ve çağdaş bir bakışla ve sağlam bir akılla ifade edecek olursak, ilkelliktir, geri kalmışlıktır. Sakın sigarayı savunmayın. Sigara içip camilerimize gelmeyin. Güzel kokular sürdüm diye esansları sürüp de gelmeyin. Kimseyi rahatsız etmeyin. Kul hakkına girmeyin. Vebaliniz büyük, hesabınız ağır olmasın.

Dindar Yahudiler asla sigara içmezler. Sizin dininiz dar değilse, dindarsanız ve hesaba da inanıyorsanız, lütfen siz de bırakın. Hem dünyanız, hem de ahiretinizin güzelliği için vazgeçin bu illetten. Eğer Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız ya sigarayı bırakın, ya yine bırakın. Temiz olun ve temiz kalın. Allah, ikrahını versin inşallah. Gayret bizden. Tevfik Allah’tandır.

mehmet selim polat msp1955@mynet.com yazmış:
Sayın Hasan,Görevini yap Allahın işine Karışma.Dİn insanları imtihan ederekten,Tevhide Davet etmek içindir.Allah buyuruyorki,Dini tamamladım,islamda rıza kıldım.Allahın tamamladığı dini eksik telakki ederek,Peygamber bugün olsaydı diye yorum yapmak yanlıştır.Allahın Haram etemdiğine,Helal,Helal kıldığınada haram demek kişiyi dinden çıkartır.Çok güzel sigaranın zararlarından bahsediyorsunuz,sigaraya gelinceye kadar daha çok zararlı şeyler vardır.Onlardamı Kuranda geçmeliydi?.Küfür düzeninde,Putçuluğun hakim olduğu bir ortamda,sigaradan bahsetmek, Müslümanın duygularını kamçılamaktan başka bir şey değildir.Yani diyorsunki sende sigara iç,Sıhhati koruyunuz,uygundur demeniz yeterli olurdu,Ama fetva vermeniz islamla bağdaşmaz.Yazınız uzun olduğu için,ben yazının içinde kınalıyarak yorum yapmak istiyorum,müsaadenizle okuyun.Kaş yaparken göz çıkarttınız,kelime oyunlarıyla islama hakaret etmeye hakkınız yoktur.

hasanahmetmeister@gmail.com de, Cevaben:
Benim güzel kardeşim,haramdır demedim.Ama Hayrettin Karaman gibi haramdır diyenler de var.Reform yapmak manasına demedim,Çığır aşmayı.yorumlarınız sizi bağlar.Benim yazıyı yazmakta ki amacım,Yahudilerde ki dini hassasiyetlerin geçmişin fetvasına sığınılarak, meşrulaştırılmaması gereğidir.Bir de asıl amacım,Sigara içerek ve koku sürerek camiye gelen kardeşlierimizi uyarmaktır.Gerçekten soğan ve sarmısaktan daha beter rahatsızlık vermektedir.

Peygamberimiz @:" Elhelalü beyyinün vel haramu beyyinün ve beynehüma müştebihatün fectenibuh"Manası:"Helal de bellidir,Haram da bellidir.Bunun arasında şüpheli şeyler vardır onlardan kaçının."Müslümana yakışanı söylemek istedim ki,o da sigaradan uzak durmak gerek ve lüzümüdür.Müslümanları kurşundan ve kazalardan fazla sigaranın öldürdüğü gerçektir.

20 yıl bu illeti içmiş bir kardeşiniz olarak,belki faydam dokunur.diye yazdım.Herkesin hesabı Allah'a aittir.Kıyası,icmai de saymak ve delillerin edille-i şer'iyyenin kitap-sünnet ve icmai ümmetle kıyas-ı fukaha olduğunu da kabul etmekle dinnin delillerindendir.

Hüküm ancak Allaha ait olup,sakındırmak isteği de bendendir.Sigaraya gelinceye kadar demek teferruatı boşverir gibi davranmak da boşvermişliği körüklemektedir.Bu da hakça ve haklı davranmanın da manisidir.Haşa Nereden çıkarıyorsunuz,İslama hakaret etmek kimin haddine.Sigarayla ilgili olarak verilen fetvaları yeniden gözden geçirme isteği insanı dinden çıkarmaz.Bu Allah'ın vahyine ve Rasulün sünnetine aykırı bir durum da değildir.Burada fetva vermişte değilim.Sorgulamak istediğim bir şey var.Hepsi o kadardır.Sigara içenleri,küfürle ithem filan da etmiş değilim ki.Tıbben kerih olduğu için,İslam alimleri de mekruhtur demişlerdir.Tıbbın,örfün dinen delil olamayacağı savınızı kabul etmiyorum.Çığır açmak küfürdür derseniz ve bunu bir sigarayla ilgili sorgulamamızdan yola çıkarakda söylüyorsanız çok yanlış yapıyorsunuz.
Fetvaların değişmezliği ilkesi mi var İslam da da siz küfürle itham ediyorsunuz.İmani noktada bir ayrışım değil ki bu.Ameli(yani:Fıkhi) bir durumdur bu.Ayrı düşünmenin imani sapkınlık olacağını söylemek ve insanları küfürle kolayca itham etmek te tehlikeli bir düşünce değil mi?

Uzatmak istemediğim için amacımı da söylemiş olarak bu yazımı burada noktalıyorum.Sigaraya kimse haram demez de kimsenin iyi bir şey olduğunu söylemesi de doğru ve hak olmaz.Hakperest olmak,meseleyi küçültmekle ve görmezden gelmekle de olmaz.Yangın var ve söndürmek için,nerede ve nasıl çıktığına bakmadan söndürmeye koşmalıyız.Önümüze geleni kafir ilan etmenin,ne ilan edene, ne ilan edilene, ne de ümete bir faydası olamaz. Selam hidayete tabi olan herkesedir.

Hiç yorum yok: