30 Eylül 2007 Pazar

İLAÇLARIN EN ŞİFALISI NEDİR?

Muhammed bin El_Haris (R.A.) derki:
Beş zümreye beş şeyi sordum, hepside aynı cevabı verdiler.
Doktorlara"İlaçların en şifalısını nedir?"
Hikmet ehillerine
"Allaha ibadete en fazla yardımcı olan nedir?"
Zahidlere
"Zühde en fazla kuvvet kazandıran nedir?"
Alimlere "İlim hıfzında en fazla yardımcı olan şey nedir?"
Sultanlara "Her vakit dikkatli bulunmanın çaresi ve en güzel, en lezzetli yemek nedir?"
"AÇLIKTIR VE AZ YEMEKTİR"

Beden ile ruh aralarında konuşuyorlardı.
Beden güzelliğine ve parlaklığına mağrur olarak ruha dedi ki:

"Ben senden daha değerliyim, bak herkes bana ilgi gösteriyor ve beni seviyor."

Ruh ise, kendi letafetini gizlemiş olduğu halde bedene dedi ki:

"Hey süprüntülük! Sen kim oluyorsun? Ben senden çıkayımda o zaman görürsün. Seni sevenler sana mezar kazarlar. İki gün bile seni saklamaz. Böcek ve karıncalara gıda olman için seni toprağa gömerler."

Beden ölümlü ruh ölümsüzdür. Ruh bedene muhtaç değildir. Onsuz da varlığını devam ettirebilir.Ama beden ruhsuz yaşayamaz. Bedenimiz ruhumuzun elbisesi yahut da evi gibidir. Gözler, bu evin pencereleridir ki ruh bu alemi o pencerelerden seyreder.
Önemli olan
Elbise midir?
Elbiseyi giyen mi?
Ev midir?
Evde oturan mı?

Hiç yorum yok: